Mana BALTA lietošanas noteikumi
Mana BALTA lietošanas noteikumi
1. Noteikumos lietotie termini
1.1. Noteikumi – šie, AAS “BALTA” apstiprinātie Mana BALTA lietošanas noteikumi.
1.2. Mana BALTA – AAS „ BALTA” tīmekļa vietnē izveidota AAS „BALTA” pieslēgumu un pakalpojumu vadības sistēma, kas nodrošina piekļuvi tīmekļa vietnē sniegtajiem AAS „BALTA” pakalpojumiem.
1.3. Lietotājs - persona, kura atbilstoši šiem Noteikumiem lieto Mana BALTA.
1.4. Piekļuves parametri - Lietotāja izvēlēta unikāla piekļuves parametru kombinācija, kas nodrošina identifikāciju Mana BALTA lietošanai.
1.5. Sadarbības partneris - SIA „ZZ Dats”. SIA "ZZ Dats" informācijas drošības pārvaldības sistēma “eDrošība” 2010. gada jūnijā ir sertificēta kā atbilstoša starptautiskajam standartam "ISO/IEC 27001:2005 Information technology - Security techniques - Information security management systems - Requirements".
2. Vispārīgie noteikumi
2.1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā AAS „BALTA” sniedz Lietotājam piekļuvi internetā piedāvātajiem AAS „BALTA” pakalpojumiem.
2.2. Pakalpojuma sniegšana tiek uzsākta pēc Lietotāja identifikācijas Noteikumu 3.1.punktā noteiktajā kārtībā, Lietotājam aktivizējot AAS „ BALTA” tīmekļa vietnē, mobilajā lietotnē vai Lietotājam pieejamā saitē esošo pakalpojumu Mana BALTA.
2.3. Mana BALTA ir pieejama internetā visu diennakti. Ir pieļaujami īslaicīgi Mana BALTA sistēmas darbības pārtraukumi, kas saistīti ar Mana BALTA un ar to saistīto sistēmu uzturēšanas, apkalpošanas un uzlabošanas darbiem, kā arī interneta pakalpojumu sniedzēju rīcības rezultātā.
3. Piekļuves parametri un Lietotāja identifikācija
3.1. Lietotāja identifikācijai tiek izmantots Sadarbības partnera pakalpojums eDrošība. Ar eDrošība procesa aprakstu var iepazīties tīmekļa vietnē www.epakalpojumi.lv.
3.2. Lietotāja identifikācija notiek saskaņā ar Sadarbības partnera noteikto identifikācijas procedūru, kas ir konfidenciāla.
3.3. Lietotāja identifikācija AAS “BALTA” mobilajā lietotnē tiek veikta šo Noteikumu 3.1. punktā noteiktajā kārtībā, ar iespēju Lietotājam izveidot, 4 (četru) ciparu drošības kodu, kas nodrošina turpmāku vienkāršotu identifikāciju AAS “BALTA” mobilajā lietotnē.
3.4. Ja, Lietotājs nav turpmāk izmantojis šo Noteikumu 3.4.punktā noteikto vienkāršoto identifikāciju vairāk kā 360 (trīs simti sešdesmit) dienas, Lietotājam atkārtoti jāveic šo Noteikumu 3.1.punktā noteiktā identifikācija.
3.5. Ja Lietotājs veicis identifikāciju AAS “BALTA” mobilajā lietotnē, sesija Manā Apdrošināšanā būs pieejamā vēl 3 (trīs) minūtes, pēc AAS “BALTA” mobilās lietotnes aizvēršanas fona režīmā, tādējādi ir ieteicams iziet no Mana BALTA pēc tās izmantošanas.
3.6. Lietotājam ir jārūpējas par savas mobilās ierīces drošību, lai nepieļautu trešo personu piekļuvi Lietotāja personas datiem Mana BALTA. Lietotāja pienākums ir neatstāt AAS “BALTA” Lietotni ieslēgtu (neizejot no Mana BALTA pēc tās izmantošanas) un/ vai nedrīkst nosūtīt vai atstāt drošības kodus, kā arī citus Piekļuves parametrus citām personām pieejamās vietās. Ja Lietotājam ir aizdomas, ka AAS “BALTA” mobilās lietotnes drošības kods ir zināmas citām personām, Lietotājam nekavējoties ir jānomaina AAS “BALTA” mobilās lietotnes drošības kods vai jāpārlādē AAS “BALTA” mobilā lietotne, atkārtoti veicot identifikāciju Noteikumu 3.1.punktā un 3.3.punktā noteiktajā kārtībā.
4. Lietotāja saistības un atbildība
4.1. Lietotājs apņemas:
4.1.1.ievērot Noteikumus un nodrošināt, lai personas, kuras Lietotājs pilnvaro Lietotāja vārdā izmantot Mana BALTA, iepazītos un ievērotu Noteikumus;
4.1.2.glabāt drošībā un neizpaust trešajām personām konfidenciālu informāciju par Piekļuves parametriem, kas izmantojami savienojumam ar Mana BALTA, un novērst trešo personu iespēju to uzzināt. Lietotājs apzinās un saprot, ka trešās personas, kuras uzzinājušas konfidenciālu informāciju par Piekļuves parametriem, var piekļūt Mana BALTA un Lietotāja vārdā veikt darbības, t.sk. nodibinot attiecīgas saistības. Visas darbības, kas īstenotas Manā Apdrošināšanā, izmantojot pareizus Lietotāja Piekļuves parametrus, ir uzskatāmas par Lietotāja veiktām un Lietotājam saistošām;
4.1.3.ja konfidenciālā informācija par Piekļuves parametriem ir kļuvusi zināma trešajai personai, Lietotājs par to nekavējoties informē AAS „BALTA”;
4.1.4.izmantojot piekļuvi Mana BALTA datorā, nodrošināt sava datora atbilstību Mana BALTA saņemšanas minimālajām prasībām. Atsevišķu pakalpojumu saņemšanai Lietotājs saņems aicinājumu apstiprināt AAS „BALTA” sīkdatņu (cookies) un/ vai JavaScript lietošanu, kā atteikuma gadījumā Lietotāja izvēlēto pakalpojumu izmantošana var nebūt pieejama. Sīkāk par AAS „BALTA” sīkdatņu (cookies) lietojumu var iepazīties tīmekļa vietnē www.balta.lv AAS BALTA personas datu apstrādes paziņojumā klientiem.
4.1.5.neizmantot trešo personu pieslēguma parametrus, izņemot gadījumus, kad šīs personas ir pilnvarojušas Lietotāju izmantot šos datus.
4.2. Lietotājs atbild par visām darbībām, kas veiktas, izmantojot viņam piešķirtos Piekļuves parametrus, kā arī jebkurus citus AAS „BALTA” identifikācijas rīkus.
5. AAS „BALTA” saistības, tiesības un atbildība
5.1. AAS „BALTA” apņemas:
5.1.1.identificēt Lietotāju atbilstoši Noteikumiem;
5.1.2.nodrošināt Mana BALTA pakalpojumu sniegšanu Lietotājam saskaņā ar Noteikumiem;
5.1.3.nodrošināt informācijas konfidencialitāti par Lietotāju. Konfidenciālā informācija var tikt izpausta trešajām personām tikai Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos vai ar Lietotāja atļauju.
5.2. AAS „BALTA” ir tiesības uzkrāt un apstrādāt iegūto informāciju par personas datiem, par Lietotāja ierīcei (datoram) piešķirto IP adresi, kā arī citu informāciju, kas Mana BALTA ietvaros tiek nodota, nosūtīta vai pārraidīta AAS „BALTA” ar mērķi sniegt lietotājam Mana BALTA;
5.3. AAS “BALTA” ir tiesības, bet ne pienākums, bloķēt Lietotāja piekļuvi Mana BALTA gadījumos, kad pastāv aizdomas saistībā ar neautorizētu piekļuvi Mana BALTA, tai skaitā aizdomas ka Piekļuves parametri kļuvuši vai varētu kļūt zināmi trešajai personai, vai arī Mana BALTA tiek lietota prettiesiski, un citos gadījumos pēc AAS “BALTA” ieskatiem, lai nodrošinātu drošību un integritāti, kā arī, lai izvairītos no iespējamiem zaudējumiem AAS “BALTA” vai citiem AAS “BALTA” klientiem.
5.4. AAS „BALTA” nav atbildīga un nekompensē Lietotāja esošos vai iespējamos zaudējumus:
5.4.1. par bojājumiem vai traucējumiem Mana BALTA darbībā, ja to cēlonis ir bojājumi, darbības traucējumi Lietotāja iekārtās, Lietotāja e-pasta konfigurācija vai noslogotība, neatbilstošu vai nelicencētu iekārtu vai programmatūras lietošana, pārtraukums elektroenerģijas un/ vai interneta pakalpojuma piegādē, vai arī Lietotāja datora neatbilstība Mana BALTA lietošanas nosacījumiem;
5.4.2. ja Lietotājs izmantojis Mana BALTA, neievērojot šos Noteikumus;
5.4.3. ja Mana BALTA ir izmantota prettiesiski;
5.4.4. Mana BALTA darbība tiek traucēta, apturēta vai pārtraukta jebkādu iemeslu dēļ;
5.4.5. Mana BALTA uzlabošanas vai profilakses laikā.
6. Citi noteikumi
6.1. Noteikumi stājas spēkā ar Mana BALTA lietošanas uzsākšanu. Mana BALTA lietošana ir uzskatāma par apstiprinājumu tam, ka Lietotājs ir iepazinies ar šiem Noteikumiem, AAS „BALTA” paziņotajiem Noteikumu grozījumiem un citām izmaiņām par sniegtajiem pakalpojumiem un piekrīt tiem.
6.2. AAS „BALTA” ir tiesības, iepriekš par to nebrīdinot Lietotāju, mainīt Mana BALTA pakalpojumu sniegšanas kārtību, mainīt Lietotājam pieejamo pakalpojumu un informācijas apjomu, norēķinu kārtību, Mana BALTA funkcionālo un vizuālo risinājumu. AAS „BALTA” nav atbildīgs par zaudējumiem, kas ir radušies Lietotājam vai var rasties pēc minētajām izmaiņām.
6.3. Lietotājs piekrīt, ka pamatojoties uz Noteikumiem Lietotāja rīkojumi AAS “BALTA” tiek iesniegti un apstrādāti elektroniski. Visus pieprasījumus, lūgumus, iesniegumus, paziņojumus un citus dokumentus, ko apstiprinājis vai iesniedzis Lietotājs Mana BALTA, izmantojot Lietotāja Piekļuves parametrus, saista Lietotāju un ir identisks pašrocīgi parakstītiem dokumentiem Civillikuma izpratnē.
6.4. Visi strīdi, kas saistībā ar šiem Noteikumiem rodas lietotājiem, tiek risināti savstarpējo pārrunu ceļā. Ja strīdus pārrunu ceļā atrisināt neizdodas, tie risināmi saskaņā ar LR likumdošanu.